loading...

اخبار جدید

موتور جستجوگر جدیدترین اخبار روز ایران و جهان

به نظر می رسد بازار سرمایه دوباره به روزهای نوسانی یا نزولی خود بازگشته است؛ به طوریکه تنها چند روز در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد باقی ماند و دوباره به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد.

در این راستا یک تحلیلگر بازار سرمایه، روند نوزلی بورس را دور از انتظار می داند و بر این باور است که این بازار با ابهامات زیادی رو به رو است.

روزبه شریعتی با بیان اینکه شاخص کل برای اینکه از کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد فراتر رود، نیاز به یک محرک بنیادی دارد، اظهار کرد: با این حال از نگاه منطقی و اقتصادی، بازار نباید ریزش داشته باشد.

به گفته وی حداقل حدود ۱۰۰ شرکت در بازار به بازار جهانی مرتبط هستند و با توجه به حال خیلی خوب این روزهای بازار جهانی، ریزش بورس منطقی نیست.

وی ادامه داد: برای مثال قیمت پایه فولاد یا ورق در بورس کالا، حتی با شیوه نامه جدید که ۸۰ درصد قیمت جهانی را مبنای قیمت پایه قرار می دهد، رشد قابل توجهی داشته است، زیرا بازار جهانی فراتر از انتظار صعودی بوده و و این اتفاق سابقه نداشته که بازار جهانی تا این حد در بازار داخلی تاثیرگذار باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه با انتقاد از شیوه بازارگردانی در بازار سرمایه، گفت: به نظر من مدل بد بازارگردانی یا مدل بد خرید و فروش حقوقی ها تا حدودی در روند بازار تاثیرگذار است. برای مثال در روز شنبه حقوقی ها بیش از ۳۰۰ میلیون سهم فولاد را فروختند و صف خرید فولاد ضرب آهنگ بازار را تغییر داد. روز یکشنبه همین اتفاق برای سهم های پالایشی و روز دوشنبه برای بانکی ها افتاد. البته بسیاری از  تکنیکالیست ها صحبت از شناسایی کف جدید  یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد می کنند اما این موضوع با منطق بنیادی و اقتصادی همخوانی ندارد.

شریعتی در ادامه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه با ابهامات زیادی روبه رو است، توضیح داد: بازار سرمایه با ابهاماتی از جمله بحث لایحه بودجه و مخالفت احتمالی مجلس با کلیات آن، روی کار آمدن تیم جدید دولت در آمریکا، نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران و … رو به رو است و باید گفت بازار سرمایه از عدم ثبات رنج می برد.

به نظر می رسد بازار سرمایه دوباره به روزهای نوسانی یا نزولی خود بازگشته است؛ به طوریکه تنها چند روز در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد باقی ماند و دوباره به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد.

محمد جواد بازدید : 29 چهارشنبه 26 آذر 1399 زمان : 9:07 نظرات (0)

به گزارش تجارت‌نیوز، رسانه‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند «مجمع گزینندگان» این کشور موسوم به «الکترال کالج»، پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری را تایید کرد. بر این اساس، مجمع گزینندگان آمریکا اعلام کرد با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب ۲۷۰ رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند.

پیش از این، تجارت‌نیوز در بخش آکادمی در تحلیل و مصاحبه‌های مختلفی به این سوال جواب داد که تاثیر انتخابات امریکا بر اقتصاد ایران چیست و چقدر بازارهای مالی را متاثر می‌کند.

در یک جمع‌بندی باید گفت تاثیرپذیری بازارهایی چون سکه و ارز و طلا از نتیجه انتخابات با تاثیر آن بر کلیت اقتصاد ایران دو موضوع مختلف است.

کارشناسانی که در پرونده انتخاباتی این هفته با آنها صحبت کرده‌ایم، درباره آینده بازارهای مالی یک نظر مشترک دارند؛ بازارها در کوتاه‌مدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

اما اینکه در بلندمدت این انتخابات چه اثری دارد و آیا اصلا این انتخابات برای ایران مهم و اثرگذار است یا نه،‌ دو دسته دیدگاه وجود دارد؛ دیدگاهی که می‌گوید این انتخابات مهم‌ترین انتخابات امریکا برای ایران است چون آینده مذاکره ایران و امریکا را مشخص می‌کند.

و دیدگاه دومی که معتقد است این بی‌اثرترین انتخابات آمریکا برای ایران است، بایدن یا ترامپ هر کدام که بر سر کار بیایند، از مذاکره خبری نیست و شرایط تغییری نمی‌کند. ایران باید خودش ساختارهایش را اصلاح کند.

این دو دیدگاه البته در یک نقطه به هم می‌رسند آن هم اینکه، تحریم‌ها و سیاست‌های خارجی بخشی از مشکلات اقتصاد ایران است و بخش مهم‌تر مشکلات ساختاری و داخلی است و تا آنها بهبود پیدا نکند، نمی‌توان به تغییر کلی شرایط امید داشت.

کاهش احتمالی قیمت دلار

بایدن، نماد تغییر وضع موجود است. فردی که اعلام کرده آمادگی مذاکره با ایران را دارد و بازار پذیرفته، در صورت انتخاب او و آغاز مذاکرات، قیمت‌ها باید کاهش یابد. اما کارشناسان در این پرونده چه گفتند؟

کمال سیدعلی، معاون ارزی اسبق بانک مرکزی می‌گوید قیمت دلار در کاخ سفید تعیین می‌شود و نه پاستور. چراکه صادرات 3 میلیون بشکه‌ای نفت ایران، با خروج ترامپ از برجام به کمتر از 400 هزار بشکه رسیده و این کانال درآمد ارزی ایران را بسته و دولت دچار تنگنای مالی شده. در این میان چون دولت توان کاهش هزینه‌های خود را ندارد، پس با کمبود شدید ارز و افزایش قیمت آن مواجه شده است.

حجت قندی، استاد اقتصاد دانشگاه وندربیلت امریکا هم تا حدودی با سیدعلی هم‌نظر است اما او می‌گوید تاثیر انتخاب بایدن و احتمال مذاکره تا حدودی جو روانی را کاهش می‌دهد اما بعید است با انتخاب بایدن قیمت دلار مثلا به 15 هزار تومان برسد و نصف شود. اما حداقل برای مدتی انتظارات منفی کنترل می‌شود.

رشد احتمالی شاخص بورس

در آستانه برگزاری انتخابات آمریکا، تجارت‌نیوز، از 10 کارشناس بورسی نظرسنجی کرد. هشت نفر آنها گفته‌اند چه ترامپ بیاید و چه بایدن بورس صعودی است. چراکه بازار سهام انتخابات آمریکا را پیش‌خور کرده و با در نظر گرفتن بدترین سناریوهای موجود بعد از انتخابات آمریکا اوضاع بازار سرمایه بدتر نمی‌شود.

اثرپذیری احتمالی دلار و بورس از قطعی شدن نتیجه انتخابات آمریکا در حالیست که بازارهای دیگر از جمله طلا، خودرو و مسکن نیز احتمالا متاثر از نزولی شدن قیمت دلار، تحت تاثیر قرار بگیرند. آیا بازارها طبق انتظار عمل خواهند کرد؟

محمد جواد بازدید : 39 سه شنبه 25 آذر 1399 زمان : 9:05 نظرات (0)

به گزارش تجارت‌نیوز، کمتر کارشناسی پیش‌بینی رشد شارپی بورس را منطقی می‌داند و در عین حال کمتر کارشناسی هم احتمال صعودی نبودن شاخص در روزهای آینده را تایید نمی‌کند. با این حال محدود حداقلی شاخص و نهایت صعودی شدن شاخص چقدر است؟ پیش‌بینی هفت کارشناس بورسی که در گفتگو با تجارت‌نیوز از آینده بورس سخن گفته‌اند را در زیر بخوانید:

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازار سرمایه: با انتشار خبر بررسی دوباره لایحه FATF قیمت دلار کاهش یافته و با کاهش قیمت دلار انتظارات تورمی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه با کاهش انتظارات تورمی بورس روند شارپی و صعودی نخواهد داشت.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه: دو عامل می‌تواند سقف رشد پیش‌بینی شده شاخص بورس را افزایش دهد که اولی افزایش نرخ ارز و دیگری رشد اقتصادی است. در شرایط فعلی افزایش رشد اقتصادی اصلا محتمل نیست و قیمت ارز نیز ثبات پیدا کرده است.

حسین شیبانی، کارشناس بازار سرمایه: زمانی که رشد بازار سهام سرعت می‌گیرد، سفته‌بازی در بورس افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از سهامداران به بازار سهام به دید کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند و همین موضوع جلوی رشد بورس را می‌گیرد و اگر این رشد با هیجان همراه باشد وضعیت بورس مانند نیمه اول سال خواهد شد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه: زمان عبور شاخص کل از محدوده مقاومتی 1/6 میلیون واحد بازار سهام نوسانی است. اما گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها و قیمت‌های جهانی در تعیین روند آتی بورس و نزول و صعود شاخص اهمیت بسیاری دارد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه: شاخص کل بازار سرمایه از محدوده یک میلیون و 400 هزار واحدی پایین‌تر نمی‌آید و نباید نگران ریزش شاخص بود. اما تا زمانی که شاخص محدوده مقاومتی یک میلیون و 600 هزار واحدی را پشت سرنگذارد، نوسان طبیعی است.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه: شاخص کل به محدوده مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحدی رسیده است و هیجان در این محدوده کمی بالا است. همچنین به نظر می‌رسد تا زمان شکسته شدن این مقاومت شاخص کل نوسان داشته باشد، همچنین با توجه به قیمت دلار نمادهای دلاری رشد بهتری خواهند داشت.

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه: بازار سهام رشد می‌کند اما این رشد دیگر بر محوریت شاخص کل و نمادهای شاخص‌ساز نیست. معاملات بازار سرمایه با تکیه بر اطلاعات کدال انجام می‌شود و سهامداران دیگر مانند چند ماه اول سال تحت تاثیر چند نماد نیستند و سرمایه بیشتر به سمت سهم‌های کوچک می‌رود و بازار سهام به نوعی متعادل حرکت خواهد کرد و به دلیل اینکه رشد تک‌سهم‌ها تاثیر زیادی بر شاخص کل ندارد احتمالا شاخص کل رشد شارپی نخواهد داشت.

محمد جواد بازدید : 30 سه شنبه 25 آذر 1399 زمان : 9:04 نظرات (0)

شاخص بورس در پایان معاملات امروز شنبه ۲۲ آذرماه ۹۹، با رشد ۲۱ هزار و ۲۳۴ واحدی به یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.

در پایان معاملات امروز شنبه ۲۲ آذرماه، شاخص کل بورس با رشد ۲۱ هزار و ۲۳۴ واحدی به یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.

هفته گذشته فعالیت بورس در حالی به پایان رسید که شاخص قرمزپوش بود اما با این حال بسیاری از کارشناسان پیش بینی رشد قابل توجه شاخص را در روزهای پیش رو دارند . برخی معتقدند عبور از پیچ بودجه می‌تواند سبب شود شاخص نفس راحتی را در روزهای آتی بکشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد حقیقی‌ها امروز حدود ۶۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۲۱هزار و ۳۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۷ درصد یعنی ۱۸هزار و ۳۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.

در عین حال بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، تملتح و فملی لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به وتجارت، شستا و وملل معطوف بود.از سوی دیگر مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۲۵۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری ۹۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

در عین حال امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۶۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۵۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۴۰میلیارد تومان بود.

 گروکشی در راه است؟

بر این اساس بسیاری گروکشی در خصوص بورس را اتفاقی می‌دانند که می‌تواند تاثیر منفی کوتاه مدتی بر شاخص بازار سرمایه به جای بگذارد اما با این حال داده های اقتصادی از رشد بورس در ماه‌های پیش رو حکایت دارد و حتی برخی از فعالان و کارشناسان بازار می‌گویند شاخص بورس می‌تواند حتی سد دو میلیون واحد را بشکند و رکوردی تازه به جای بگذارد.

شاخص در شرایط کنونی در نیمه محدوده مقاومتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی قرار دارد و بسیاری می‌گویند شاخص در این محدوده مقاومت نشان می دهد اما این مقاومت به زودی شکسته خواهد شد چرا که گزارش های در حال انتشار ، گزارش های مثبتی از شرکت هاست  مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری در تحلیل وضعیت بازار گفت: هرچه به انتهای سال نزدیک شویم و شفافیت اطلاعات بیشتر شود، بازار مثبت تر خواهد شد.

وی با اشاره به حجم مطلوب معاملات در بورس تاکید کرد: رقم معاملات یک روز بورس معادل حجم معاملات مسکن در یک ماه گذشته است. این نشان دهنده این است که امید به بازار برگشته و منابع حقیقی ها وراد بازار شده است. به نظرم هنوز چشم انداز مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت زمانی نگران کننده می‌شود که حجم خرید و فروش حکاهش یابد. از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که هفته آینده سود و زیان شرکت ها روشن می شود و با توجه به تورم قابل توجه چند ماه اخیر، پیش بینی می کنیم که سود شرکت ها خیلی بالاست، مطمئن باشید مقایسه میزان سود امسال با سال بعد جریان تقاضا را به شدت بالا میبرد.

او تاکید کرد: از طرفی در دیگر بازارهایی مثل ارز و طلا و مسکن هم خبر نیست. به همین دلیل هر چه به پایان سال نزدیک میشویم جذابیت بورس بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به بررسی بودجه سال آینده در مجلس شورا اسلامی نیز گفت: خیلی بعید میدانم  مجلس دست به رد کلیات بزند. اما اگر کلیات بودجه رد بشود باید یک بودجه دو دوازدهم بدهند و دوباره بر اساس سال قبل بودجه را بازنویسی کنند. ای اتفاق تاثیر کوتاه مدتی بر بورس به جا خواهد گذاشت.

شاخص بورس در پایان معاملات امروز شنبه ۲۲ آذرماه ۹۹، با رشد ۲۱ هزار و ۲۳۴ واحدی به یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.

منبع

محمد جواد بازدید : 36 یکشنبه 23 آذر 1399 زمان : 19:41 نظرات (0)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، سنگاپور می‌خواهد اواخر سال ۲۰۲۳ میزبان اولین سرویس تاکسی هوایی الکتریکی در جهان باشد. هواپیمای عمودپرواز این سرویس توسط «Volocopter» توسعه پیدا می‌‌کند.

این سازنده آلمانی هواپیمای عمودپرواز متعهد شده تا سه سال آینده عملیات‌های خود را آغاز کند. این کمپانی در این مدت پرواز‌های آزمایشی خود را تکمیل خواهد کرد و با همکاری سنگاپور آن‌ها را ارزیابی و تایید می‌کند. هزینه یک سفر ۱۵ دقیقه‌ای با تاکسی هوایی الکتریکی این شرکت برابر ۳۰۰ یورو خواهد بود که فروش بلیط‌های آن هم اکنون آغاز شده است.

‌تاکسی هوایی فعالیت خود را از سال 2023 در سنگاپور آغاز می کند+عکس

شرکت Volocopter در اکتبر سال گذشته میلادی یک پرواز آزمایشی در «مارینا بی» انجام داد و به نظر می‌رسد اولین پرواز تجاری نیز در همین مسیر انجام شود. سرویس‌های بعدی می‌تواند سفرهای بین مرزی باشد.

سنگاپور در پذیرش فناوری‌های جدید از اکثر کشورهای جهان جلوتر است و رگولاتورها از آن‌ها استقبال می‌کنند. در حالی که این هواپیمای عمودپرواز می‌تواند جایگزین هلیکوپترها و هواپیماهای سبک در برخی مسیرها شود، به اندازه‌ای کوچک و چابک است که می‌تواند در سطح شهر پرواز کند و همچنین در فضای کوچکی فرود بیاید.

مدیر ارشد اجرایی Volocopter، «فلوریان رویتر» اعلام کرده:

«سنگاپور به پیشرو بودن در سازگاری و استفاده از فناوری‌های جدید مشهور است.»
رویتر در ادامه گفته توانایی‌های محلی در پژوهش‌های مربوط به دنیای باتری‌ها، علم مواد و اعتبارسنجی عملیات‌های خودران در این پروژه اهمیت بالایی دارند.

‌تاکسی هوایی فعالیت خود را از سال 2023 در سنگاپور آغاز می کند+عکس

Volocopter که در جمع حامیان آن شرکت‌هایی مانند اینتل، دایملر و جیلی به چشم می‌خورند، به دنبال ایجاد تیمی از ۵۰ خلبان، مهندس و متخصصان عملیات‌ها برای پشتیبانی از پرواز‌ها در سنگاپور است.

هواپیمای این کمپانی در ابتدا خلبان و یک مسافر را حمل خواهد کرد که پس از مدتی و دریافت تاییدیه برای پرواز به صورت خودران، می‌تواند دو مسافر را به مقصد برساند. با گسترش پرواز‌ها، قیمت بلیط‌ها کاهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد. طبق اعلام Volocopter، پیش از انجام پروازها باید از سازمان هواپیمایی سنگاپور و همچنین آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا تاییدیه دریافت کرد.

منبع

محمد جواد بازدید : 32 یکشنبه 23 آذر 1399 زمان : 19:36 نظرات (0)

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ گفت: با اشاره به ویژگی‌های بخش سلامت در بودجه سال آینده، از رشد ۱۳۸ درصدی اعتبارات وزارت بهداشت و پیش‌بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید واکسن کرونا خبر داد.

«مژگان خانلو» درباره ویژگی‌های بخش سلامت در لایحه بودجه سال آینده اظهارداشت: هدف اصلی نظام سلامت، تأمین، حفظ و ارتقای سلامت، ایجاد هماهنگی برای تأمین مالی ارائه خدمات و سرمایه‌گذاری در تولید منابع انسانی، فیزیکی، تجهیزات و دارو است.

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ افزود: ایجاد این هماهنگی مستلزم وجود ساختاری منسجم، پویا، ارتباط‌گرا و مؤثر است که بتواند بر هر چهار نقش تسلط داشته و با تغییرات محیطی سازگار باشد. این نقش بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شده تا ضمن تأمین سلامت برای جمعیت کشور، پاسخگوی آنها باشد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به نمایندگی از دولت، مسئولیت سلامت را بر عهده دارد و تأمین منابع مالی و اعتبارات موردنیاز جهت تحقق اهداف موردنظر به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا از اهمیت مضاعفی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برخوردار است، افزود: برای جبران خدمات کادر درمان و اعمال افزایش‌های قانونی حقوق و مزایا، اعتبارات موردنیاز برای تولید یا واردات واکسن کرونا و تجهیز مراکز درمانی و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، اعتبارات و تمهیداتی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

خانلو با مقایسه برنامه مالی یک‌ساله بخش سلامت در سال ۱۴۰۰ نسبت به بودجه امسال، گفت: دولت در بخش اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رشد ۱۳۸ درصدی را در بودجه سال آینده نسبت به امسال پیشنهاد کرده و براین اساس اعتبار این وزارتخانه از ۳۲ هزار میلیارد تومان به ۷۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی درباره حقوق کادر بهداشت و درمان در سال آینده نیز گفت: با احتساب افزایش اعمال شده در اسفندماه سال گذشته (افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشور) و پیش‌بینی بار مالی استخدام‌های جدید مورد نیاز و تقویت کادر درمان وزارتخانه، پیش‌بینی شده حقوق کادر درمان ۱۵۰ درصد رشد داشته باشد.

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ اظهارداشت: همچنین در لایحه پیشنهادی دولت سهم بخش سلامت از اعتبارات حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نیز ۲۲ افزایش یافته و از هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت تامین دارو و واکسن در این دوران گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تامین دارو، واکسن و شیرخشک از ۲ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان به سه هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان افزایش یافته است (رشد ۶۱ درصدی). همچنین به دلیل اهمیت و ضرورت تامین واکسن کرونا، مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

خانلو با اشاره به اهمیت و ضرورت تامین یارانه وزارت بهداشت به خبرنگار ایرنا گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده رشد ۴۶ درصدی برای تامین یارانه وزارت بهداشت پیش بینی کرده و رقم پیشنهادی از سه هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان در قانون امسال به پنج هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته سخنگوی بودجه ۱۴۰۰، اعتبارات طرح تحول سلامت در بودجه سال آینده نیز ادامه داشته و بدون تغییر نسبت به امسال معادل پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مانده است.

وی با اشاره به اینکه رشد اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی ناشی از افزایش حقوق و مزایای کارکنان به میزان ۱۵۲ درصد اعمال شده است، توضیح داد: در سال‌های قبل، بخشی از کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی از محل درآمد اختصاصی حقوق دریافت می‌کردند که با کاهش درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها با شرایط فعلی اعتبار موردنیاز پرداخت حقوق حدود ۴۵ هزار نفر از افراد مزبور به بودجه عمومی منتقل شد که به همراه اعتبارات موردنیاز جهت جبران کمبود کادر پرستاری در سال جاری (حدود ۲۲ هزار نفر) و تکمیل مابقی کسری کادر درمان موردنیاز در سال ۱۴۰۰، در مجموع اعمال افزایش یادشده اجتناب‌ناپذیر بود.

خانلو مهمترین ویژگی بخش سلامت بودجه سال آینده را تقویت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بخش سلامت دانست و گفت: به دلیل ضرورت افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و تکمیل واحدهای بیمارستانی جدید، اعتبارات این بخش از حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با ۲۰ درصد رشد منظور شده است.

آخرین سند دخل و خرج دولت دوازدهم توسط «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهور ۱۲ آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

نظام سلامت مشتمل بر تمام سازمان‌ها و منابعی است که به ارائه اقدامات سلامت می‌پردازند که این اقدامات عبارتست از هرگونه تلاشی که خواه در مراقبت سلامت فردی، خدمات سلامت عمومی و یا از طریق برنامه‌های بین‌بخشی انجام می‌گیرد و هدف آن ارتقای سلامت جامعه است.

نظام سلامت با اعاده، حفظ و بهبود وضعیت سلامت افراد، خانواده‌ها و جوامع در جهت ارتقای سطح کیفیت زندگی آحاد جامعه ایفای نقش می‌کند.

سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ گفت: با اشاره به ویژگی‌های بخش سلامت در بودجه سال آینده، از رشد ۱۳۸ درصدی اعتبارات وزارت بهداشت و پیش‌بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید واکسن کرونا خبر داد.

منبع

محمد جواد بازدید : 36 یکشنبه 23 آذر 1399 زمان : 19:35 نظرات (0)

متقاضیان استفاده از خدمات کارگزاری مفید می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، تمامی مراحل ثبت‌نام را به صورت اینترنتی به آدرس emofid.com طی کرده و کد معاملاتی خود را برای فعالیت در بازار سرمایه دریافت کنند.

طبق ابلاغیه شماره ۱۱۰۲۰۰۲۷۸ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ مدیریت نظارت بر کارگزاران و مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، شناسایی مشتریان بازار سرمایه از روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری بلامانع اعلام شده است.

ثبت نام غیر حضوری در کارگزاری مفید و دریافت کد بورسی

کارگزاری مفید نیز با هدف حفظ سلامت مشتریان خود و در راستای رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، امکان احراز هویت غیر حضوری و تمام‌الکترونیکی را برای کاربران جدید خود فراهم کرده است.

علاقه‌مندان به فعالیت در بازار سرمایه و استفاده از خدمات کارگزاری مفید از این پس می‌توانند از طریق صفحه افتتاح حساب کارگزاری مفید، کلیه مراحل ثبت‌نام را به صورت غیر حضوری طی کرده و کد معاملاتی خود را دریافت کنند.

محمد جواد بازدید : 39 چهارشنبه 19 آذر 1399 زمان : 11:37 نظرات (0)

ورود به سایت مفید آنلاین online.mofidonline.com , آنلاین پلاس کارگزاری مفید, معاملات آنلاین در سایت مفید آنلاین کارگزاری مفید mofidonline.com

جهت ورود به پنل آنلاین پلاس یا مفید آنلاین mofidonline کلیک کنید

 

آموزش ثبت نام در کارگزاری مفید

محمد جواد بازدید : 234 چهارشنبه 19 آذر 1399 زمان : 11:25 نظرات (0)

ورود به سایت آگاه آنلاین online.agah.com , معاملات آنلاین در سایت آگاه آنلاین کارگزاری آگاه،آسا تریدر آگاه

 

جهت ورود به پنل آگاه آنلاین online.agah.com کلیک کنید

دانلود اپلیکیشن اندروید آساتریدر آگاه آنلاین از کافه بازار

دانلود اپلیکیشن اندروید آساتریدر آگاه آنلاین به صورت مستقیم

آموزش ثبت نام در کارگزاری آگاه

 

کارگزاری آگاه به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر و راحتی بیشتر کاربران خود اقدام به طراحی و ارائه برنامه ای به نام آسا تریدر یا همان آنلاین آگاه در نسخه های مختلف ( سایت ، تحت وب و اپلیکیشن ) به این افراد کرده است . با استفاده از این برنامه سرمایه گذاران می توانند به ثبت آنلاین انواع سفارش های خرید و فروش سهام در بازار سرمایه و سایر فعالیت های مربوط به این بازار بپردازند .

برای استفاده از امکانات این برنامه قبل از هر چیز لازم است تا اقدام به ایجاد یک حساب کاربری به نام خود در این سایت کنند ، به این منظور کافی است تا به سایت آگاه اکسپرس با نشانی ex.agah.com مراجعه کرده و با ارائه اطلاعات مورد نیاز مراحل ثبت نام  در سایت و همچنین ثبت نام بورس ، احراز هویت و دریافت کد بورسی را به طور کامل طی کنند .

پس از ثبت نام ، ورود به حساب کاربری و استفاده از خدمات ارائه شده در آن از دو روش ممکن است که به ترتیب عبارتند از ورود با رمز ایستا و ارسال رمز پویا از طریق پیامک . از آنجایی که استفاده از رمز پویا درجه امنیت بالاتری دارد بسیاری از افراد برای ورود به حساب کاربری خود از این روش استفاده می کنند ، لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه ورود به سایت آساتریدر با استفاده از پیامک پرداخته شده است .

محمد جواد بازدید : 2016 چهارشنبه 19 آذر 1399 زمان : 11:14 نظرات (0)

جهت پرداخت قبوض برق،گاز،آب،تلفن و سایر قبض های اینترنتی می توانید از درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت به آدرس bill.bpm.bankmellat.ir مراجعه کنید و با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت به صورت آنی پرداخت را انجام دهید.

ورود به سامانه پرداخت قبض اینترنتی بانک ملت bill.bpm.bankmellat.ir

محمد جواد بازدید : 86 چهارشنبه 19 آذر 1399 زمان : 10:16 نظرات (0)

تعداد صفحات : 18

درباره ما
در این وبلاگ مهمترین اخبار سایت اخبار جدید منتشر می شود
تبادل لینک خودکار
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اخبار جدید ایران و جهان وآدرس http://akhbartop.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

ارسال لینک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 373
  • بازدید سال : 3,624
  • بازدید کلی : 39,738